• Home
  • Browse
    • Current Issue
    • By Issue
    • By Author
    • By Subject
    • Author Index
    • Keyword Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Publication Ethics
    • Peer Review Process
  • Guide for Authors
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
 
  • Login
  • Register
Home Articles List Article Information
  • Save Records
  • |
  • Printable Version
  • |
  • Recommend
  • |
  • How to cite Export to
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • Share Share
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
JES. Journal of Engineering Sciences
arrow Articles in Press
arrow Current Issue
Journal Archive
Volume Volume 53 (2025)
Volume Volume 52 (2024)
Volume Volume 51 (2023)
Volume Volume 50 (2022)
Volume Volume 49 (2021)
Issue No 6
Issue No 5
Issue No 4
Issue No 3
Issue No 2
Issue No 1
Volume Volume 48 (2020)
Volume Volume 47 (2019)
Volume Volume 46 (2018)
Volume Volume 45 (2017)
Volume Volume 44 (2016)
Volume Volume 43 (2015)
Volume Volume 42 (2014)
Volume Volume 41 (2013)
Volume Volume 40 (2012)
Volume Volume 39 (2011)
Volume Volume 38 (2010)
Volume Volume 37 (2009)
Volume Volume 36 (2008)
Volume Volume 35 (2007)
Volume Volume 34 (2006)
Nofal, S., Mahrous, E., Salah, K., Ahmed, M. (2021). The role of interactive interior design elements in supporting the functional targets of kindergarten spaces دور عناصر التصميم الداخلي التفاعلية في دعم المستهدفات الوظيفية لفراغات رياض الأطفال. JES. Journal of Engineering Sciences, 49(No 4), 530-550. doi: 10.21608/jesaun.2021.77337.1054
Seham Nofal; Essam Mahrous; Khaled Salah; Mostafa Ahmed. "The role of interactive interior design elements in supporting the functional targets of kindergarten spaces دور عناصر التصميم الداخلي التفاعلية في دعم المستهدفات الوظيفية لفراغات رياض الأطفال". JES. Journal of Engineering Sciences, 49, No 4, 2021, 530-550. doi: 10.21608/jesaun.2021.77337.1054
Nofal, S., Mahrous, E., Salah, K., Ahmed, M. (2021). 'The role of interactive interior design elements in supporting the functional targets of kindergarten spaces دور عناصر التصميم الداخلي التفاعلية في دعم المستهدفات الوظيفية لفراغات رياض الأطفال', JES. Journal of Engineering Sciences, 49(No 4), pp. 530-550. doi: 10.21608/jesaun.2021.77337.1054
Nofal, S., Mahrous, E., Salah, K., Ahmed, M. The role of interactive interior design elements in supporting the functional targets of kindergarten spaces دور عناصر التصميم الداخلي التفاعلية في دعم المستهدفات الوظيفية لفراغات رياض الأطفال. JES. Journal of Engineering Sciences, 2021; 49(No 4): 530-550. doi: 10.21608/jesaun.2021.77337.1054

The role of interactive interior design elements in supporting the functional targets of kindergarten spaces دور عناصر التصميم الداخلي التفاعلية في دعم المستهدفات الوظيفية لفراغات رياض الأطفال

Article 8, Volume 49, No 4, July and August 2021, Page 530-550  XML PDF (1.29 MB)
Document Type: Research Paper
DOI: 10.21608/jesaun.2021.77337.1054
View on SCiNiTO View on SCiNiTO
Authors
Seham Nofal email ; Essam Mahrous; Khaled Salahorcid ; Mostafa Ahmed
Department of Architecture, Faculty of Engineering, Assiut University, Assiut 71516, Egypt
Abstract
Kindergarten buildings have a great role in forming the personality of the child at this age and contributing to the achievement of skills for the child. The development of kindergarten spaces aims mainly to improve the function of the main kindergarten buildings, from which it contributes to achieving the targeted skills of these buildings.
The research problem is represented in the lack of clarity of the relationship between the interactive design elements and the skills intended to be acquired by the child inside the kindergarten buildings. This research paper aims at how to use the interactive design elements to support the function of the internal spaces of the kindergarten buildings, using the descriptive approach in describing the basic skills desired in the kindergarten and what It is the role of the interior designer in using and designing interactive elements that contribute to the development, and the descriptive analytical approach in identifying and describing the interactive elements and techniques that can be used within kindergarten classes, then the deductive approach to conclude the relationship between the desired skills from the kindergarten classes and the proposed interactive methods, including access to techniques and methods. The proposed interactive to develop the internal environment of kindergarten buildings.
لمباني رياض الأطفال دور کبير في تکوين شخصية الطفل في هذه المرحلة العمرية والمساهمة في تحقيق مهارات للطفل، فتطوير فراغات مباني رياض الأطفال يهدف بشکل أساسي إلي تحسين وظيفة مباني رياض الأطفال الرئيسية ومنها يساهم في تحقيق المهارات المستهدفة من هذه الفراغات. وتتمثل مشکلة البحث الأساسية في عدم وضوح العلاقة بين العناصر التصميمية التفاعلية والمهارات المستهدف إکسابها للطفل داخل مباني رياض الأطفال لهذه المرحلة العمرية، فتهدف هذه الورقة البحثية إلي کيفية استخدام العناصر التصميمية التفاعلية لدعم وظيفة الفراغات الداخلية لمباني رياض الأطفال، باستخدام المنهج الوصفي في وصف المهارات الأساسية المرجوة من رياض الأطفال وما هو دور المصمم الداخلي في استخدام وتصميم عناصر تفاعلية تساهم في التطوير، والمنهج الوصفي التحليلي في حصر ووصف العناصر والتقنيات التفاعلية التي يمکن استخدامها داخل فصول رياض الأطفال، ثم المنهج الاستنتاجي لاستنتاج العلاقة بين المهارات المرجوة من فصول رياض الأطفال والأساليب التفاعلية المقترحة ومنها الوصول إلي التقنيات والأساليب التفاعلية المقترحة لتطوير البيئة الداخلية لمباني رياض الأطفال.
Keywords
التصميم الداخلي; روضة; التفاعلية; مهارات
Main Subjects
Architecture Engineering and the Engineering Architectural Interior Design.
Statistics
Article View: 652
PDF Download: 810
Home | Glossary | News | Aims and Scope | Sitemap
Top Top

Journal Management System. Designed by NotionWave.